Wednesday, May 30, 2012

A cosy Sydney home renovation

Yay, I just found a little stack of magazine subscriptions that arrived while I was overseas.  I chose to browse the May 2012 issue of Real Living first because I was drawn to this home renovation pictured on the front cover.

I love the cosy atmosphere in this living room created by the mix of white and warm natural tones with light bright pink and orange.  I would gladly take home the Project 82 leather sofa (although I don't think it would fit in my tiny living room), the Eames armchair and the pink chair from Koskela.
  

While I'm dreaming, I'll also take home the marble-topped dining table which was reclaimed from a French restaurant (isn't it gorgeous... those turned legs) and the baby blue Bentwood dining chairs from Project 82.

Above images from Real Living

En Français:

Je viens de trouver une petite pile des magazines qui est arrivé pendant que j'étais à l'étranger.  J'ai choisi de parcourir le Mai 2012 numéro de Real Living d'abord parce que j'ai été attiré par cette rénovation photo sur la couverture.

J'aime l'ambiance chaleureuse dans ce salon créé par le mélange de blancs et tons naturel avec rose vif et orange.  Je serais heureux de ramener à la maison le canapé en cuir du Project 82 (bien que je ne pense pas qu'il pourrait tenir dans mon petit salon), le fauteuil Eames et le fauteuil rose du Koskela.

Alors que je rêve, je vais aussi ramener à la maison la table à manger de marbre qui a été récupéré à partir d'un restaurant Français (n'est-ce pas magnifique ... ces pieds tournés) et les chaises bleues de Project 82.

1 comment: