Wednesday, May 2, 2012

Dior and the Hall of Mirrors

Yes, I have disappeared for a little while.  We had such a crazy busy week when we got back to Paris after our last trip that I didn't get to check in and let you know that we were heading off again... this time taking a road trip through Italy, South France and Spain.
 
We are currently staying in Beaulieu sur Mer (roughly halfway between Monaco and Nice).  We spent today in the lovely city of Nice and we will spend tomorrow in Monaco before heading to Marseille, Carcassonne and then into Spain.
 
We've had some interesting highlights so far and I'll share when I have the time to sort through photos.
 
For now, I had to share this gorgeous image shot by Patrick Demarchelier for Dior in the Hall of Mirrors at the Château de Versailles.

Above image from Dior
 
We recently visited the Château de Versailles and it's beautiful Hall of Mirrors, but it was so crowded that I had to resort to buying a postcard because I couldn't get a decent shot of this room.
 
En Français:
 
Oui, j'ai disparu pendant un petit moment.  Nous avons eu une semaine très occupée quand nous sommes rentrés à Paris après notre dernier voyage et je n'ai pas pu vous faire savoir que nous avons été de repartir ... en prenant cette fois un road trip à travers l'Italie, Sud de la France et l'Espagne.
 
Nous sommes actuellement en séjour à Beaulieu sur Mer (environ mi-chemin entre Monaco et Nice).  Nous avons passé aujourd'hui dans la belle ville de Nice et nous allons passer demain à Monaco avant de partir pour Marseille, Carcassonne, puis en Espagne.
 
Nous avons eu quelques faits saillants intéressants à ce jour et je vais partager quand j'ai le temps de trier les photos.
 
Pour l'instant, j'ai eu à partager cette magnifique image photographiée par Patrick Demarchelier pour Dior dans la Galerie des Glaces du Château de Versailles.
 
Nous avons récemment visité le Château de Versailles et c'est magnifique Galerie des Glaces, mais il était tellement bondé que je devais recourir à l'achat d'une carte postale, car je ne pouvais pas obtenir une bonne photo de cette salle.

No comments:

Post a Comment