Thursday, May 24, 2012

In the shops: bright Winter coats

It is getting quite cold here in Sydney and despite the fact I have been complaining about leaving Paris in the Spring to come back home when we're heading into Winter, I actually don't mind Winter.  It's true that I don't particularly like the cold, but I love Winter fashion, especially beautiful tailored wool coats.
 
I had to head into the city for a quick visit today and the shop windows were full of tailored wool coats.  My favourites were in the windows of Marcs in beautiful jewel colours.

 
I already own a few Winter coats, but, with the exception of a red coat, they are mostly in muted colours.  I think my wardrobe might be calling out for a new brightly coloured wool coat this season, maybe in purple or green.

En Français:

Il est assez froid ici, à Sydney.  J'ai été se plaindre de quitter Paris au Printemps pour revenir à la maison pour l'Hiver, mais en réalité je ne déteste pas l'Hiver.  Il est vrai que je n'aime pas le froid, mais j'aime la mode d'Hiver, en particulier de belles manteaux de laine sur mesure.

J'ai dû aller à la ville d'aujourd'hui et les vitrines des magasins étaient pleins de manteaux de laine sur mesure.  Mes favoris étaient dans les fenêtres de Marcs de couleurs vives.

Je possède déjà un peu manteaux d'Hiver, mais, à l'exception d'un manteau rouge, ils sont pour la plupart dans des couleurs sourdes.  Je pense que ma garde-robe a besoin d'une nouvelle manteau de laine de couleur vive cette saison, peut-être en violet ou vert.

No comments:

Post a Comment